Radost je předčasná, Tesla Model S žádný rekord Nürburgringu nepřekonala

  • Internet sice v současnosti žije úspěchem Tesly při překonávání Porsche Taycan, ale Tesla zatím nic nepřekonala 

  • Testování ukázalo, že Model S má v nové verzi Plaid značný potenciál 

  • Než ale došlo k oficiálnímu pokusu, Tesla Nürburgring kvůli technickým problémům opustila 

Tesla o sobě v poslední době dala hodně vědět. V návaznosti na odhalení Porsche Taycan totiž Elon Musk v podstatě vyhlásil Porsche válku a bojištěm se stal Nürburgring. Taycan zde zajel čas 7 minut a 42 sekund a šéf výrobce amerických elektromobilů se vytasil s prohlášením, že jeho Model S dokáže být rychlejší. Důkaz na sebe nenechal dlouho čekat.

Na Nürburgringu se opravdu objevily testovací exempláře. Navíc vypadající velmi slibně. Závodní kola, závodní pneumatiky, rozšířené blatníky, upravená aerodynamika a podle všeho také zcela nový systém pohonu, o kterém se mluví jako o verzi Plaid. Kromě extrémního výkonu je zde výhodou především trojice elektromotorů, kdy jeden elektromotor pohání nezávisle každé zadní kolo. Takto upravená Tesla Model S si dokáže v zatáčkách pomáhat vektorováním točivého momentu a může být v zatáčkách strašidelně rychlá.

Světová premiéra: Volkswagen představuje ID.3, první elektromobil na základě modulární platformy MEB

Neoficiální informace hovoří o překonání Porsche Taycan o zhruba dvacet sekund. Teď se mluví dokonce o tom, že by takto upravený Model S dokonce mohl zvládnout Ring za 7 minut a pět sekund. Na internetu začaly kolovat zprávy, kterak „Tesla překonala Taycan“, ale není to pravda a pravda to ještě nějakou dobu nebude. Oficiální pokusy o rekord se během testování zajíždět nesmí. Tesla si tak na půl hodiny rezervovala Ring na sobotu (21. září), jenže mezitím byl jeden z testovacích exemplářů odvezen z okruhu na odtahovce a Tesla oznámila, že svůj oficiální pokus provede později.

Takže zatím pořád platí, že Taycan je rychlejší než Model S, i když by se to v budoucnu mohlo změnit. Není ovšem žádné tajemství, že Porsche vyslalo na Ring verzi Taycan Turbo, nikoliv nejsilnější variantu Turbo S. Jisté je každopádně to, že souboj mezi elektrickými automobily na Ringu bude ještě zajímavý. Tím spíš, že by se do něj mohl vložit i nějaký jiný výrobce, protože elektromobilů se v blízké budoucnosti dostaví opravdu hodně.

Napsat komentář